9lip 2023

Je li ISO sustav upravljanja kvalitetom gnjavaža za Vašu organizaciju?

Je li ISO sustav upravljanja kvalitetom gnjavaža za Vašu organizaciju?

Međunarodna organizacija za standardizaciju (ISO) postala je bitan dio poslovnih operacija diljem svijeta. ISO sustavi upravljanja kvalitetom (QMS) postali su standard za organizacije koje žele poboljšati svoje procese, smanjiti pogreške i povećati zadovoljstvo kupaca. Međutim, mnoge organizacije vide implementaciju ISO QMS-a kao gnjavažu, jer je proces dugotrajan, složen i skup.

Jedan od glavnih razloga zašto organizacije gledaju na implementaciju ISO QMS-a kao na gnjavažu je percepcija da je to birokratski proces koji dodaje dodatnu papirologiju i dokumentaciju. Međutim, nije tako. Iako postoji određena papirologija uključena u implementaciju ISO QMS-a, ona nije pretjerana. Umjesto toga, potrebna dokumentacija osmišljena je kako bi se osiguralo da su procesi dokumentirani i da se sustavom učinkovito upravlja.

Dokumentacija potrebna za ISO QMS uključuje priručnik o kvaliteti, postupke, radne upute i zapise. Iako se ovo može činiti kao gomila papirologije, bitno je osigurati da svi u organizaciji slijede iste procese i da postoji dosljednost u rezultatima. Dokumentacija također pomaže identificirati područja za poboljšanje i omogućuje praćenje učinka tijekom vremena.

Drugi razlog zašto organizacije gledaju na implementaciju ISO QMS-a kao na gnjavažu je uključeni trošak. Implementacija ISO QMS-a može biti skupa, posebno za mala poduzeća. Međutim, trošak neprovođenja ISO QMS-a može biti još veći. Implementacija ISO QMS-a može pomoći organizacijama u smanjenju pogrešaka, poboljšanju zadovoljstva kupaca i poboljšanju njihove reputacije, a sve to može doprinijeti povećanju prihoda i dobiti.

Trošak implementacije ISO QMS-a varira ovisno o veličini i složenosti organizacije. Trošak uključuje trošak samog ISO standarda, naknade za savjetovanje, obuku zaposlenika i trošak izmjena procesa i procedura. Dok trošak može biti visok, povrat ulaganja može biti značajan. Implementacija ISO QMS-a može dovesti do povećane učinkovitosti, smanjenog otpada i poboljšanog zadovoljstva korisnika, a sve to može doprinijeti povećanju prihoda i dobiti.

 

Implementacija ISO QMS-a također može biti dugotrajna. Međutim, to nije razlog za izbjegavanje njegove provedbe. Prednosti implementacije ISO QMS-a daleko nadmašuju potrebno vrijeme i trud. Implementacija ISO QMS-a može pomoći organizacijama da dugoročno uštede vrijeme smanjenjem grešaka, poboljšanjem učinkovitosti i pojednostavljenjem procesa.

Implementacija ISO QMS-a zahtijeva predanost kvalitete cijele tvrtke. Ova predanost uključuje uključenost najvišeg menadžmenta, obuku zaposlenika i kulturu stalnog poboljšanja. Iako se implementacija ISO QMS-a može činiti zastrašujućom, može se podijeliti na korake kojima se može upravljati.

Prvi korak je identificirati opseg QMS-a i definirati procese i procedure koje je potrebno dokumentirati. Sljedeći korak je obuka zaposlenika o zahtjevima QMS-a i njihovoj ulozi u njegovoj implementaciji i održavanju. Konačno, organizacija bi trebala implementirati QMS, pratiti njegovu učinkovitost i stalno ga poboljšavati.

Još jedna percipirana gnjavaža implementacije ISO QMS-a je potreba za obukom zaposlenika. Međutim, obuka zaposlenika bitan je dio implementacije ISO QMS-a. Obukom se osigurava da zaposlenici razumiju zahtjeve ISO QMS-a i njihovu ulogu u njegovoj implementaciji i održavanju. Obuka također pomaže u stvaranju kulture kvalitete unutar organizacije, što može pridonijeti stalnom poboljšanju.

 

Zaključak 

Implementacija ISO QMS-a može se činiti kao gnjavaža za organizacije. Međutim, prednosti daleko nadmašuju uočene nedostatke. Implementacija ISO QMS-a može pomoći organizacijama u smanjenju pogrešaka, poboljšanju zadovoljstva kupaca, poboljšanju njihove reputacije i povećanju prihoda i dobiti. U konačnici, implementacija ISO QMS-a je ulaganje u budućnost organizacije i njezinu sposobnost da dosljedno pruža visokokvalitetne proizvode i usluge.